Sildid

kolmapäev, 9. mai 2012

Pusimised lae all

Aprillikuu eelviimasel päeval tuli minu suurepärane vend koos isaga mu poole. Võtsid nõuks esiku lae paigaldamisega algust teha.
Kahel redelil roniti lae alla. Miski laserloodiga märgiti lae alla sirged jooned ja paigaldati talad, mis pidavat mu puulage üleval hoidma.


Puuriti, paigaldati tüübleid, kruviti ja kangutati.


Pealelõunaks olid talad laes ja 2/3 laelaudadest pandud.
Selgus aga, et koju toodud lauad olid liiga täpselt mõõdetud. Õieti läheb minu esiku koridor vannitoa otsast teise poolega võrreldes nii tublisti laiemaks, et pidin laudu juurde tellima. Tellimus on sees, laudadega läheb nüüd veel üksjagu aega.
Bauhausist tõin ära halogeenid ja trafo (teine trafo on mul varasemast olemas). Kui lauad kätte saan, pean jälle venda paluma, et ta nendesse halogeenide tarvis augud puuriks. Keegi võiks nüüd tulla ja juhtmed ka ära vedada, et lae lõpuni panemiseks kõik ettevalmistustööd tehtud oleksid.

Bauhausis käik läks vahvasti. Läksin mina sanitaartehnika osakonda, et kaeda põrandaküttekaableid ja osta ära kangas, mis põrandale enne plaatimist ikka kleebitakse. Vaatasin soojustusmatte ja isolatsioonimatte ja küsisin ühelt suurekasvuliselt teenindajamehelt nõu. Ütles, et kaabel on odavam kui matt ja et mati paigaldamise eeliseks on lihtsalt mugavus. Ma siis vastu, et kuna pean selle tööga ise maha saama, on mugavus mulle väga oluline. Tema vaatas mind hetke vaikides ja teatas: "Muide, ma tahtsin öelda, et teil on väga lahe mantel seljas... Vaatasin kohe, kui te sisse astusite... Kotiga komplektis... sellist vist poest küll ei saa..."
Mul läks tuju heaks. Ja veendusin peale kaablipaigaldamise põhitõdede ärakuulamist, et ega see nüüd nii hull töö ka ei ole, kui arvata võiks. Kaabel peab lihtsalt õige pikkusega olema, sest lõigata seda ei või.

-----
5-st maha pandud pudelkõrvitsa seemnest on üles tõusnud 3. Nõme, et neid seemneid pakis nii vähe oli. Samas - muskaatkõrvitsa seemneid leidus pakis koguni 25 tükki. Mulda pistsin kõik - eks saan noori taimi tuttavatele jagada, kui need üles tõusma peaksid.
Tomatid ootavad juba kasvuhoonesse kolimist. On teised nii suureks kasvanud küll. Ja kurgid näitavad ka kolmandaid pärislehti.
Käisin pühapäeval maal ja pesin kasvuhoone klaasid ära. Maasikapeenrad tegin korda ja pikendasin neid omajagu. Sel aastal ootan saaki. Maal oleks veel väga palju teha. Hinges igatsen endiselt vannituba. Järgmisel nädalal saan ehk vanni välja ja põrandat uuristama hakata. Oleks juba aeg! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar