Sildid

laupäev, 18. jaanuar 2014

Uks lakke ehk koera saba WC-s

Kui miski asi juba niipalju korras on, et elamist oluliselt ei sega, kipub lõpetus end kaua oodata laskma. Nii minulgi. WC on juba hulk aega kasutuses, aga ikkagi veel ei olnud sellel lage ja põrandaliistud lapendasid niisama seina ääres.
Ripplaest siis.
Leidsin mina kord täiesti juhuslikult ühe pehkinud ja ajaloohõlma vajuva ukse. Hästi lihtsa. Vaatasin kohe, et see sobib ilmselt mõõtudega minu WC lakke ja tarisin koju. See uks on nüüd rohkem kui 2 aastat minu magamistoas oma järge oodanud ja ühest seinaääest teise kolinud. Nüüd teen oma tuba kolast tühjaks ja see jäi lihtsalt ette. Mangus nurgas: "No värvi mind siis ükskord üle ja tõsta paika, kaua ma siin kükitan." Ma siis värvisin.
Mõõtsin enne veel jämedate torude asukohad ja saagisin ukse natuke lühemaks. Seejärel puurisin-kruvisin seina kaks rasket kandurit paika ja teise poole omad puurisin ka ette. Kinnitamisega vaeva ei näinud. Arvasin, et kanduri laius tahab esialgu teist poolt vabaks jätta - muidu ei oleks uks end välja keeranud lihtsalt. Ja mul oligi õigus.
Ukse lakke tõstmiseks pidin kasutama mitme inimese rammu. Kust see mul noil hetkel tuleb, ei teagi. 

Jantisin sellega tükk aega ja siis sain aru, et olin tolle ukse ikkagi liiga täpse mõõtnud. Tarisin alla tagasi ja lõikasin suurema varu torude äärtesse, tagumist otsa tegin natuke lühemaks.
Teise külje kandurid kinnitasin nii, et lagi toetus kogu täiega mu turjale ja esimestele kanduritele. Vot see oli alles tegemine! Sain haiget peale ja turjale ja korra virutasin haamriga vastu näppe ka. 


Aga kinni ma ta sain! Kohe nii tugevasti, et julgesin selle küljes natuke rippuda :D Mis ripplagi ta muidu olekski, kui tema küljes rippuda ei oleks saanud, eks?!


Jürgen muidugi kartis, et kukun alla. Tegi foto ja teatas: "Ma ei saa aru, miks sa pead kõikide asjadega ise hakkama saama?" 
No sellest koera sabast sain täitsa ise üle küll. Ja see on tore. Siis võtsin oma raamatutelt tolmu, kruvisin põrandaliistud seina külge ja hingasin kergendatult: WC on valmis. 
Eks see lagi oleks võinud ju 5-6 cm-t laiem olla, aga kust sa laiemaid ikka võtad? Tolle sööti jäänud heinamaa peal oli ainult see üks! 



"Imelik ei ole natuke, kui sul on uks laes?" küsis Jürgen hiljem. Vangutasin pead ja pildusin silmanurgast sädeme. "Ma ei ole sellist asja veel näinud!" lisas ta oma imestuse kinnituseks ja läks omi asju ajama. Aga minul on nüüd WC päris täitsa valmis saanud. Imepisike ruum kahe akna ja kahe uksega ;)



1 kommentaar: