Sildid

esmaspäev, 10. oktoober 2011

Kuuskümmend ruutu remonti!

Kui kodu võtmed käes olid ja ruumid mööblist tühjaks olid viidud, tabas mind hetkeks meeleheide. NII PALJU REMONTI! Uskumatu, et koos mööbliga tundus, et õige pisut on tarvis pahteldada, lihvida ja tapeeti panna... Aga nüüd? Nüüd tundus, et remonti vajab pea iga ruutsentimeeter minu päris oma kodus.

ESIK
Esikus ei ole palju teha :D Ainult laed, seinad ja põrand. Päris kindlasti ei jää seinad tumerohelised, pruuni linoleomi all on vahva laudpõrand. Laega on mul ka omad plaanid. Esiku saab korda, lohutan ennast.


KÖÖK
Köögis ei ole ka väga palju teha - laed, seinad ja põrand. Ning pliit. Muidugi pliit! Olen nii väga rõõmus, et mul on puudega köetav pliit. Selle kavatsen välja lõhkuda ja uuesti ehitada lasta. Lage on tarvis krohvida, pahteldada ja lihvida ning värvida, valged kapid välja visata ning uu(ema)tega asendada. Põranda saab loodetavasti taastada. Nii et köögis ei olegi peaaegu midagi teha :)



WC ja VANNITUBA
WC kohta on mul hulk ideid olemas. Õnneks on tegemist ruumiga, mille pindala ei ole kuigi suur.
Minu WC-s on kaks akent! Üks vasakus ja teine paremas seinas - üks vannitoa ja üks köögi poole. Aknad on lahedad! Need jäävad kindlasti korterisse alles, seina WC ja vannitoa vahel ka lammutama ei hakka. Lammutamine muidu mulle meeldib, aga seekord jätan vahele. Teha on niigi küllalt.
Vannituba on kohutav. Nii kohutav, et sellega ei ole mul peaaegu ühtegi ideed. Põrandale tuleb mosaiik, see on kidel! Mosaiiki on vannitoas praegugi - oskamatult on tumehalli seina ja laega väikesesse ruumi laotud tumerohelist, valget ja helesinist keraamilist plaati. Kes võis tulla ideele värvida vannitoa lagi tumehalliks? Värvilised plaadid on nii vannitoa kui WC põrandal.


LASTETUBA
Lastetoa seintel on tore kangas. Keegi targem teadis, et säärane on Kehra Tselluloosivabrikus suurte paberirullide all olnud. Ei tea, kas see ka tõsi on. Igatahes jääb arusaamatuks, mis otstarve sel kangal on. On teda sinna sooja pärast kleebitud? Ilu pärast kindlasti mitte. Praegu kangas lokib ja lainetab, see on tahmane ja pleekinud. Eks näis, mis selle all peidus on.
Lastetoas on pliidi soemüür! Ning põrandakatte all asub taaskord tore laudpõrand. Teha ei olegi palju - ainult lagi, seinad ja põrand :)



ELUTUBA
See ruum mulle meeldib. Täpselt nagu eelmisedki.  Selles ruumis tervitas mind esimesel käigul mahe valgus. Nüüd on tuba tühjaks tehtud. Vana punane diivan ootab endiselt, et keegi temal istuks.
Kogu korteri kõige suurem ruum vajab kõige vähem tegemist. Ainult lagi, seinad ja põrand! :D
Laes ei ole erilisi kahjustusi. Mõned praod, mida peaks saama pahtliga peita küll. Lihv ja värv. Kui teistes eluruumides peab seintega ka väga mängima, siis siin ma seda teha ei plaani. Lihtsalt uus tapeet peale ja ongi. Lihtsalt tahaks juba kangesti sisse kolida. Tean küll, et peaksin olema põhjalik ja kõike korralikult tegema, aga aega ja vahendeid napib. Praegune tapeet on iseenesest ka väga tore ja moodne, aga koledamal kombel pleekinud.
Ah jaa - mul on raamaturiiulid! Sain koos korteriga kaasa. Need on vinged. Ja põrandakatte all on... päris ilus laudpõrand!



MINU TUBA
Selle ruumi lagi on eelmistega võrreldes kõige kurvemas seisus. Selles on praod, isegi augud. Krohvimist, lihvimist, pahteldamist, lihvimist ja veelkord pahteldamist-lihvimist on omajagu. Ja värvimist muidugi ka. Kui juhtub, et ma selle ruumi lage allapoole ei too. Ja see plaan on mul küll.
Seintega on muidu kõik hästi - need on olemas. Täna olen nõnda palju targem, et tean - nendega on  kohutavalt palju tööd.  Jah, need on kõverad. Aga see on tore. Siin on kõik kõver. Aga tapeet lokib ja lainetab, selle peale uue kleepimine ei tule kõne allagi. Eemaldamine jällegi on kohutavalt vaevaline ja aeganõudev. Olukord, mis tapeedi all avaneb, ei ole just kiita. Sõnaga - pean välja mõtlema, mida selle toa seintega täpselt teha annaks. Muidu ei ole selles toas muud, kui et lagi, seinad ja põrand. Kusjuures põrandavärvi all on kena laud.



Jõudu mulle, 60 ruutmeetrit remonti ootab mind! Alustan köögist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar