Sildid

pühapäev, 23. märts 2014

Uus segadus elutoas. Raske riiul, tundmatu elekter ja esimene kogemus põrandavahaga

Ma ei saa aru, kuhu see aeg kaob.
Olen juba 2 nädalat kodune olnud (mul ei ole hetkel tööd ja otsin seda õiget) ja ikka on nõnda, et oma kodule ei ole aega pühenduda. Või noh, päris nii see ka ei ole olnud - käisime ükspäev Kaisaga pealinnas kardinamaterjalil järel, mõned seemned pistsin mulda, õmblesin kahe õhtuga magamistuppa rooma kardinat ja nipet-näpet olen ikka korraldanud.
Aga täna oli täiesti kodune torepäev. Kõigepealt tassisin peaaegu kogu magamistoa-tavaari jälle elutuppa ja tuletasin meelde, kui tore oli elada kottide-kastide-hunnikute keskel. Sõnaga - mul on nüüd elutoas totaalne segadus ja hää on, kui sellest midagi üles leian. Madratsi võiks küll üles leida, kange uni on peale nii sisukat päeva peale tulnud...

Elektrist.
Sain häält sõbralt näpunäiteid elektripistiku paigaldamiseks. "See kruvi lahti, sinna ühendad juhtme, keerad kruvi kinni, paned katte peale, selle kruviga keerad süsteemi pessa kinni ja selle kruviga katte kinni," seletas ta nii iseenesestmõistetaval toonil. Mina pööritasin silmi ja noogutasin. Ütlesin veel lõppu, et tundub tõesti lihtne ja nii ta jäi. Täna siis võtsin vaevaks üks pistikupesa päris ise ära vahetada. Lülitasin kilbist voolu välja ja tehtud ta saigi.

 
Kui te nüüd mõtlete, et ei tea, mis selles pistikupesa ühendamises nii erilist on, siis vot on. Minu jaoks küll. Elektrit olen kartnud kui tuld ja alati oodanud salamahti, et keegi teine need särtsakad traadid  minu eest ühendab. Seni ongi nii läinud, aga täna tuli tahtmine selle hirmuga silmitsi seista ja töö ise ära teha. Olen lapsena paaril korral päris korralikke matakaid üle elanud, nii et seni ei tihanud nagu.. Aga minu ühendus töötab! Proovisin järgi. 

Riiul.
Sellega on nii, et tellisin juba mitusetu aega tagasi sõber Teedult ühe massiivse riiulikolaka, mis läheks minu magamistuppa lae alla enamvähem seinast seinani ja ei oleks niiväga riiul vaid pigem natuke nagu "ruumi madaldaja" (naljakas, kas pole - inimene ostab meelega kõrgete lagedega korteri, et selle lagesid siis kunstlikult madaldama hakata :D) Riiul on rohkem kui pool aastat valmis olnud ja oodanud, et keegi ta seinale kinnitaks. Et seda teha, paigaldasin kärgtellistesse läbi kipsi ja villa keemilise ankruga keermelatijupid (üks varasem postitus). Täna puurisin hoolikalt lihvitud klotsidesse augud:



Riiuli enda klotsidele tõstmine oli paras töö. Vot siin oleksin tõesti abi tarvitanud! Üks ots tagumise klotsi peal, pidin teisest otsast nii kinni võtma ja redelile ronima, et too kaugem ots klotsilt alla ei libiseks. Kaks korda pidigi see juhtuma ja arvasin juba, et ei saagi hakkama... aga üks endast lugu pidav jäär seda asja nii jätta ei saanud ju. Kolmandal korral õnnestus ja riiul sai paika. Riiuli tõstmisega said mõned teised asjad minus ka ilmselt paika - nii suur eneseületus oli see.


Ja siis too põrand, mida natuke kunstipäraseks treitud oli.
Vend hankis mulle suurepärast Osmo põrandavaha. Sest et ma niisugust pilti internetis juhtumisi kohanud olin:
http://www.pinterest.com/pin/394768723557346085/
Otse loomulikult oli mul otsekohe tarvis ka sooja ja pruuni põrandat! Täna sai seegi asi tehtud:


Umbes tund aega võttis see pintseldamine aega. Vaha jätkus grammi pealt täpselt ja pean ütlema, et teda oli meeldiv põrandale kanda. Pisut haisu ajas ka ja pea sai ringlema.
Aga täpselt nii nagu köögi puhul kunagi ammuammu, olin ka seekord natuke kahevahel, kas ma ka õigesti teen. Noh, toon läheb kuivades nõks heledamaks küll ja küllap saab riiul ka palisander-pinotexi või midagi seesugust selga... Ja kardinapuu tuleb tume, kui ühe puuduva klotsi üles leian... Aga hele oli ikka ka päris tore.
Või teeks heleda mööbli ja värviks radikad ikkagi valgeks? Nüüd ei passsi hästi nagu need rohelised radikad? Või?
Olen nüüd natuke segaduses ja pean veel pisut harjuma. Homme õhtul läheb tugevdusvaha ka peale ja siis on põrandaga ühel pool. Ehk saan madratsi tagasi tuppa viia ja nädala keskel juba jälle oma magamistoas uinuda. Hele vaip tuleb igal juhul põrandale, nii et tuba jääb üldjoontes ikkagi hele. Onju?


Ahjaa! Ma pidin ütlema, et selle va tolmu vastu aitab tõesti kõige paremini, kui kõhu täis sööd, pissil ära käid ja end mõneks ajaks tööruumi kinni teibid. Ukseava pealt ja alt ja külgedelt, lukuauk ja kõik nähtavad praod tuleb teibiga katta. Proovisin järgi ja nii ei imbunud tolmu teistesse tubadesse peaaegu et üldse mitte!

1 kommentaar:

  1. Põrandal pole tumedana häda kedagi, aga roheline radikas on küll kuidagi rõhuv. Hääletan valgeks värvimise poolt :)

    VastaKustuta