Sildid

neljapäev, 27. märts 2014

Rehavarred garderoobis

Küll on  ikka hea, kui sinu kodu lae peale on kolinud noor mees, kes kah ehitusest midagi teab. Või tisleritööst. Või vähemasti niisugune, kel on olemas lööktrell, mõned laenutatavad tüüblid või muud niisugust väärt kraami. Minu korteri teisele korrusele kolis aastakese eest Sten. Tubli noor ja hakkaja mees, kes on sama planeeringuga elamisest hoopis midagi teisemat ehitanud, kelle vannituba on minu omaga võrreldes üüratusuur ja moodne ja kes on mind paaril korral hea nõuga aidanud.

Minu hirmsuur hulk riidepuu-rõivaid vajasid torusid, millel nad rahulikult rippuda saaksid. Ühe kõrgläikeliste ustega nõukogude-aegse kapi tarisin hiljuti poistetuppa ja minu magamistuppa jäi samasugune, aga suurem. Tolle kapi ja parempoolse seina vahele jäi pisut enam kui meetrine vahe. Kohe algul tahtsin nii, et kappi toa nurka ei paigutagi vaid ehitan sellesse auku riputatavatele rõivastele koha.
Suure osa ehituskraamist olen laiali vedada jõudnud, aga õnneks leidus minu kodus veel üks vannitoa lae ja vanniesise paneeli ehitamisest alles jäänud liist. Puurisin-saagisin sellest neli kandurit ja lihvisin need üle.


Ei teagi nüüd, kas saag oli liiga terav või kiirustasin liialt, aga ühel hetkel oli see minu vasakus pöidlas. Selliseid asju tuleb aegajalt ikka ette, mis?


Plaasterdasin sõrme kinni ja puurisin klotsidesse peene puuriga kruvide tarvis augud. 
Nüüd tuli augud puurida ka seina, tüüblid paigaldada ja klotsid seina sisse saada. Aukudega sain Steni trelli kasutades kenasti hakkama, aga tüüblit klotsi sisse keerates olin selgelt liialt jõuline ja klots läks plaksuga pooleks. Olin täiesti meeleheitel ja helistasin naabrimehele. Ta tuli, lai naeratus näol, taskus paar lühemat tüüblit ja pidas mulle lühiloengu tüübli ja puidusse puurimise iseärasustest. Sain teada, et pean kasutama lühemaid tüübleid, aga pikemaid kruve (loogiline ju - läbi klotsi minev kruvi ei ulatugi tüübli sellesse ossa, mis peaks seina sees laienema! Kuidas ma küll ise selle peale ei tulnud!) ning et kui trelli otsa panna suurem puur ja puurida vastupäeva, saab kruvipeade tarvis ilusad madalamad kohad. Päripäeva puurides võid hooga lõpuni välja puurida ja nii ei minevat mitte. Jälle targem! Ühe klotsi kruvis Sten ise minu seina ära ja pakkus, et ma võin paar klotsi heaga juurde teha, et niikuinii keeran veel mõne kruvides katki. Aga ma ei keeranud :)
Nüüd tulevad mängu rehavarred. Ostsin kohalikust ehituspoest 2 puidust rehavart (ca 2€/tk), saagisin need parajaks, kruvisin tugiklotsi kapi välisküljele ja oligi olemas:


Nüüd mõõtsin ühe puul seisva pluusi järgi selle vahe, mis järgmise puuni peaks jääma ja paigaldasin teisegi toru. Mõne aja pärast ladusin oma riided rippuma. Ikka nii, et lühemad ülemisele ja pikemad alumisele rehavarrele. Sten arvas, et küllap puidust torud aja jooksul ikka nõgusaks kaarduvad ja lõpuks enam ei pea. Et ta võib mulle toredad metalltorud ka tuua, see polevat mingi vaev. Esialgu jääb aga nii.


Põhimõtteliselt, kui nüüd sellele garderoobinurgale lagi peale ehitada ja uksed ette panna, saab lihtsalt suurema kapi :D Võibolla teengi ühel heal päeval nii. 

Et päevaga ikka enam saavutada, avasin eile õhtul kella 23 ajal tugevdusvaha purgi ja pintseldasin oma magamistoa põranda uuesti üle. Nüüd on sellega korras. Ja mulle on see tume põrand meeldima hakanud! Temas on aja mustreid ja konarusi, täpselt nii nagu mulle meeldib.


Ja mõned eriti toredad kohad on minu põrandas ka :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar