Sildid

teisipäev, 11. oktoober 2011

Pliidi tulemine.

Oli selge, et kui vana pliit oma kohalt kadus, tuli selle asemele uus organiseerida. Meie piirkonnas tegutsev vana pottsepp Alvi oli nõus mulle uue pliidi tegema. Alvi on mees, kelle arvates vanadest kividest pliit kohe kindlasti ilus ei jää. Nii püüdis ta mind mitmel korral veenda, et kui pliit üles ehitatud saab, tuleb sellele ikka ilus plaat peale panna. Minul jätkus jonni talle vastu hakata.
Esiteks tuli välja mõelda, kust saada vanu telliseid. Välja mõtlesin. Paari nädala jooksul riietasin end tööpäeva lõpus ümber ning tegelesin veel ühe vana pliidi lammutamisega. Minu teadmised pliidi hingeelust täiustusid iga kivi eemaldamisega. Naljakas, kui lihtne on vanu pliite lammutada - kivid oleksid justkui liivaga üksteise otsa mörditud. Aina võta ja imesta.


Pottsepp Alvi arvas, et soemüür tuleks ikka ka ära lammutada. Vähemasti köögi poolt. Ta võttis selle töö ise ette ja 16.septembri õhtul nägi minu pliit välja säärane:


Edaspidist protsessi oli juba raske jälgida. Alvi käis igal võimalusel tolmutamas. Mina pidin mitmel korral ahjusegu juurde ostmas käima. Kokku kulus pliidi ehitamisele 8 kotti (!) ahjusegu, mida on minu meelest palju. Ei tea, kuhu see kõik kadus :)


21. septembril tuppa astudes tervitas mind paks tolm ning minu tuttuus vana pliit!



Olen rahul. Tõenäoliselt kõige mustem töö on tehtud.

PS: Pliit ei tõmba - leidsin esikust korstnalõõrist haki pesa, mis on mulle peaaegu et tuppa kukkunud! Otsin korstnapühkija ning võibolla tuleb pliidist korstnani viiv lõõr ka uuesti teha. Kangesti nõgine on see.
Olen oma püstakus ainus, kel pliit alles. Võimalik, et terves majas. Kõikjalt mujalt on see välja lammutatud. Loodan, et saan sellele elu sisse ja jõuluks puupliidi all küpsenud liha pakkuda.

PS: Isa vaatas 25.oktoobril korstnasse - see tõmbavat kui mühin! A kus siis viga on???

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar